תפריט
ברטיסלבה / טיולים בחו"ל

ברטיסלבה – המסלול האולטימטיבי לטיול יום {+מפה להורדה}

בזמן שטיילתי בווינה החלטתי לקפוץ לטיול יום לברטיסלבה [אחרי הכל, מדובר בנסיעה של שעה בלבד]. זו דרך מעולה "להרוויח" יעד חדש, לטעום מאכלים מקומיים, לשמוע שפה שונה ולשוטט בסמטאות העתיקות, במיוחד כשמסביב אווירת חג מולד קסומה 🎄🌟

ברטיסלבה אולי לא נחשבת ליעד מאוד פופולרי ביחס לשאר הבירות באירופה ולא הרבה ידוע עליה, אבל הקירבה שלה לערים מרכזיות אחרות כמו וינה, פראג ובודפשט הופכת אותה ליעד ששווה לבקר בו לטיול יום שמספיק כדי לחוות את העיר והאווירה המיוחדת שיש בה.

אז אם יש לך זמן פנוי ומתחשק לך לראות מקום חדש – טיול יום לברטיסלבה הוא אופציה מגניבה לגמרי, ועם המסלול שהכנתי בשבילך תוכלי להספיק ליהנות מכל מה שיש לעיר להציע ואפילו ללמוד כמה דברים חדשים על הדרך! 🤓🎉 

מסלול לטיול יום בברטיסלבה
מסלול לטיול יום בברטיסלבה

ברטיסלבה - טוב לדעת 🗺️

📍מידע כללי:
ברטיסלבה היא עיר הבירה של סלובקיה שנמצאת במרכז-מזרח אירופה, וחיים בה קצת פחות מחצי מיליון איש שדוברים סלובקית. למרות שלא מדובר בעיר מאוד קטנה, רוב האטרקציות התיירותיות מרוכזות באזור העיר העתיקה שהוא קטן למדי ככה שיום אחד לגמרי מספיק כדי לראות הכל.  

💸 כסף:
המטבע בסלובקיה הוא אירו והמחירים שם זולים מאוד, במיוחד האוכל. כמובן שבאזורים המתוירים המחירים יותר יקרים, אבל עדיין, ברטיסלבה נחשבת לעיר אירופאית זולה.

🚌 תחבורה – הגעה מווינה לברטיסלבה:
ברטיסלבה נמצאת במרחק שעה נסיעה מוינה, מה שהופך את שתיהן לערי הבירה הקרובות ביותר באירופה.
ההגעה מוינה לברטיסלבה בלי רכב היא קלה ונוחה בשתי דרכים מרכזיות:
אוטובוס – 
נסיעה של כשעה. מחיר הנסיעה משתנה אך לרוב נע בין 5-8 אירו לכיוון. חברות אוטובוס מומלצות הן erurobus ו flixbus.
שייט – 
דרך פחות שגרתית שיכולה להיות כיפית היא להגיע מוינה לברטיסלבה באמצעות שייט לאורך הדנובה שאורך כשעה ורבע. המחיר מתחיל מ20 אירו לכיוון [שימי לב שהשייט פועל רק בין החודשים מרץ עד סוף אוקטובר].

מסלול יום בברטיסלבה

בסוף הפוסט תוכלי להוריד מפה שהכנתי בשבילך ולראות את המסלול המלא והמסודר על גבי גוגל מפות כדי שלא תפספסי אף נקודה 📍

אם הגעת לברטיסלבה באוטובוס, כדאי לרדת בתחנת Bratislava Most SNP – מסוף מרכזי שכל מה שצריך כדי להגיע ממנו לעיר העתיקה זה רק לחצות כביש וממש משמאלך תראי את קתדרלת סנט מרטין (St. Martin's Cathedral) – נבנתה במאה ה-15 ושימשה מקום להכתרת המלכים. אפשר להיכנס להיכל המרכזי בחינם אבל כדאי לבדוק את שעות הפתיחה.

רחוב Michalská – הרחוב המרכזי בעיר בו תוכלי למצוא שלל מסעדות וחנויות מקסימות. הפסל בתחילת הרחוב הוא של הנס כריסטיאן אנדרסן, מחזאי דני שאחראי ליצירות מפורסמות כמו בת הים הקטנה, אצבעונית והברווזון המכוער.
אני ממש נהניתי לשוטט בסמטאות העתיקות ולשבת בבתי הקפה המקסימים [והזולים] שיש לעיר להציע. 

באזור הזה רוב החנויות הן חנויות מזכרות שאמנם מעוצבות מאוד יפה, אבל די חוזרות על עצמן. חנות שכן שווה ביקור היא Bon Manufakutrחנות ממתקים ושוקולדים שהעובדים ממש מכינים אותם מול הקונים ואפשר למצוא שם מתוקים טעימים במיוחד במחירים ממש זולים.

מסלול לטיול יום בברטיסלבה
מסלול לטיול יום בברטיסלבה
מסלול לטיול יום בברטיסלבה
מסלול לטיול יום בברטיסלבה
מסלול לטיול יום בברטיסלבה

שער מיכאל (Michael's Gate) – בקצה הרחוב נמצא שער ששרד עוד מימי הביניים כשהעיר הייתה מבוצרת. לפי המקומיים, כשעוברים מתחתיו יש לעצור את הנשימה ולהביע משאלה וככה היא תתגשם. כדאי גם לעלות למרפסת שבראש המגדל וליהנות מתצפית יפהפייה על העיר העתיקה.

ברטיסלבה ידועה בפסלים היפים שפזורים ברחבי העיר ככה שבטוח תיתקלי לפחות בכמה מהם. הפסל המפורסם ביותר הוא Man at work והמקומיים מספרים שמי שנוגע בראשו יזכה להגשמת כל משאלותיו. כן, נראה שיש להם קטע עם הגשמת משאלות אבל אני כמובן בעד.

מסלול לטיול יום בברטיסלבה

קרוב לשם נמצאת הכיכר המרכזית (Hlavne namestie) ובניין העירייה – האזור המרכזי בעיר בו מתקיימים רוב הירידים והפסטיבלים – וכמובן, שוק הקריסמס המסורתי!

שוק חג המולד בברטיסלבה

אם יוצא לך להגיע לברטיסלבה בסוף נובמבר או בדצמבר, תשמחי לשמוע שמתקיים שם שוק חג מולד מרכזי מקושט אורות ועצים עם אווירה פשוט כיפית! מדובר בשוק מקסים עם דוכנים שמוכרים פונץ' חם בטעמים מיוחדים (אני ניסיתי לבנדר ופירות יער שהיה מושלם), עוגיות ג'ינג'ר מקושטות, מזכרות חמודות וכמובן אוכל סלובקי מסורתי. למרות שהשוק יחסית קטן לעומת שווקי חג מולד אחרים באירופה, אני מאוד נהניתי מהאווירה שהייתה שם כשכל המקומיים מגיעים לשבת על פונץ' חם אחרי יום העבודה. בערב השוק מתמלא והקישוטים של הקריסמס יפים אפילו יותר!

מסלול לטיול יום בברטיסלבה
מסלול לטיול יום בברטיסלבה
מסלול לטיול יום בברטיסלבה

ארמון הארכיבישוף – מאחורי בניין העירייה נמצא מבנה ורוד יפהפה שנבנה במאה ה-18 בתקופת האימפריה האוסטרו-הונגרית. לא נכנסתי, אבל אני חושבת שאפשר להיכנס למתחם.
אני שוטטתי עוד קצת באזור ומשם המשכתי לכיוון כנסיית אליזבת שיותר ידועה בשם הכנסייה הכחולה. הכנסייה נמצאת מחוץ לעיר העתיקה, אבל היא רק 10 דקות מבניין העירייה וכוללת הליכה לאורך בניינים צבעוניים במיוחד. כבר במבט חטוף אפשר להבין שלא מדובר בכנסייה קלאסית כי היא חריגה מאוד בנוף של הבנייה האירופית הקלאסית. מדובר בכנסייה שכל כולה צבע תכלת [גם מבפנים!] וזה נראה כאילו לקחו אותה מסרט נסיכות של דיסני. אני התאהבתי במבנה, והכניסה אגב בחינם. שווה לקפוץ.

מסלול לטיול יום בברטיסלבה
מסלול לטיול יום בברטיסלבה
מסלול לטיול יום בברטיסלבה

טירת ברטיסלבה (מצודת ברטיסלבה) – הנקודה היפה ביותר בעיר [במיוחד בשקיעה], ממנה אפשר להשקיף על כל העיר מלמעלה. היא נבנתה מאבן עוד במאה ה-10 (למעלה מ1000 שנה) ומאז עברה ידיים רבות כששליטים ומלכים שונים כבשו את סלובקיה.
הכניסה לטירה ולמוזיאון כרוכה בתשלום אבל גם אם לא נכנסים, כשמזג האוויר נעים נחמד לטייל בין המדשאות הירוקות על הגבעה ולתצפת על העיר ועל נהר הדנובה שעובר דרכה. כדי להגיע לטירה אני בחרתי ללכת במעלה הרחוב דרך חנויות מקומיות וחמודות אבל אפשר גם להגיע דרך מדרגות שמתחילות ישירות במרכז העיר העתיקה, או להשתמש בתחבורה ציבורית שמגיעה ממש עד למעלה.

מסלול לטיול יום בברטיסלבה
מסלול לטיול יום בברטיסלבה
מסלול לטיול יום בברטיסלבה

תצפית מהממת נוספת על העיר היא דרך הגשר החדש (UFOשבקצה שלו ממוקמת מסעדה יוקרתית שמציעה נוף של 360 מעלות על העיר. אם רוצים לעלות לתצפית צריך לשלם כ-7 אירו, אבל אם יושבים במסעדה בקצה המגדל אפשר ליהנות מהנוף בחינם (מומלץ להזמין מקומות מראש).

ברטיסלבה_טיול_יום

ברטיסלבה - אוכל

שוק הקריסמס היה עמוס בדוכני אוכל שנראו טעימים בטירוף. בגלל שלא יכלתי לטעום את כולם החלטתי לנסות את הלוקשה (Lokše) – פנקייק שעשוי מקמח תפוחי אדמה ומגיע במילויים שונים. אני אכלתי אחד ממולא בהמון (!) גבינות סלובקיות – טעים טעים טעים. חיסלתי את זה תוך דקה.
אפשר למצוא גם נקניקיות בלחמנייה עם כרוב כבוש ומנות מזרח אירופיות מסורתיות כמו גולש הונגרי, שניצל וינאי וקיורטוש. אבל המנה הסלובקית האהובה עליי ביותר שגם אפשר למצוא אותה בכל פינה בברטיסלבה, היא השטרודל הסלובקי – שטרודל ממולא בפרג, אגוזים או גבינת שמנת. מסתבר שזה לא סתם עוד שטרודל ולא דומה בכלל לאלו שמוכרים בווינה – הבצק שלו חמאתי ופריך במיוחד, והסלובקים ממש לא מתקמצנים על המילוי. ללא ספק מאכל חובה בביקור בברטיסלבה ובסלובקיה בכלל.

מסלול לטיול יום בברטיסלבה
מסלול לטיול יום בברטיסלבה

ברטיסלבה - שופינג

בגלל שברטיסלבה ידועה כבירה אירופאית זולה יחסית, הרבה תיירים שמגיעים לטיול יום שומרים את השופינג לשם. אני אמנם לא התמקדתי בקניות אבל יש מספר מרכזי קניות מרכזיים בעיר שניתן להגיע אליהם במרחק הליכה מהעיר העתיקה: Eurovea, Bory Mall ו Aupark.

מסלול לטיול יום בברטיסלבה
ברטיסלבה_טיול_יום
מסלול לטיול יום בברטיסלבה

בשביל טיול מושלם, נוח ומסודר – הורידי את המפה שהכנתי בשבילך עם כל האטרקציות המרכזיות בברטיסלבה.

מקווה שעשיתי לך חשק להגיע לברטיסלבה וכמובן, אם יצא לך לבקר בעיר תשתפי אותי בחוויות והמלצות! 😊

4 תגובות

  • Tatyana
    28/11/2019 ב 12:10

    תודה רבה על מידע,
    קראתי ונהנאתי מאוד מהתמונות היפות.

    מענה
  • מיכל
    04/07/2023 ב 08:54

    אני ובעלי טסים לוינה בעוד שבועיים וניקח יום לברטיסלבה. ההסברים והתמונות היו מועילים
    תודה רבה על ההשקעה

    מענה

השאירו תגובה

דילוג לתוכן