תפריט
בלוגינג

SEO לבלוגרית המתחילה: מה הן מילות מפתח ואיך להשתמש בהן כדי לקדם את הבלוג שלך

אז כתבת פוסט מהמם, שמת תמונות ברמה גבוהה, כתבת תוכן איכותי, הוספת מלא טיפים יעילים ו… אף אחד לא נכנס. התוכן שכתבת הוא באמת איכותי ואי אפשר להתווכח על זה, הפוסט נראה מעולה ואין סיבה שלא ייכנסו אליו.
אז למה בכל זאת לא מגיע אליו מספיק טראפיק?

יכול להיות שהבעיה נעוצה באופן שבו הגדרת את מילות המפתח שלך, או בכך שלא הגדרת אותן כלל.

רגע רגע, מילות מפתח?

מה הן מילות מפתח ולמה הן חשובות?

מילת מפתח היא המילה המרכזית שסביבה נסוב הפוסט שלך. לרוב לא תהיה לנו מילת מפתח אחת, אלא מספר מילים, כך שבעצם מדובר ב"ביטוי מפתח".
ביטוי המפתח הוא ביטוי שחוזר על עצמו מספר פעמים בפוסט ולרוב מופיע גם בכותרת שלו.
לדוגמה אם כתבת פוסט על חופשה בצפון איטליה עם המשפחה, ביטוי המפתח שלך יכול להיות "חופשה בצפון איטליה".
הגדרת מילת מפתח לפוסט חשובה לא רק כדי למקד את הקריאה של הקוראים, אלא בעיקר כדי למקד את אלגוריתם החיפוש של גוגל במה עוסק הפוסט.

איך מנועי החיפוש עובדים?

כאשר אנחנו מחפשות משהו בשורת החיפוש של גוגל אנחנו בעצם כותבות צירופי מילים כמו למשל "מתכון" "לעוגת" "בננות". גוגל, ושאר מנועי החיפוש, עובדים לפי זיהוי מילות מפתח.

לגוגל יש כל מיני "חרקים" קטנים שהולכים ומשוטטים להם ברחבי האינטרנט באופן קבוע וסורקים אותו. מאחר והם לא מבינים את התוכן כמו בני אדם הם פשוט סורקים מילים. כך למשל, אם בפוסט שלנו כתבנו מלא פעמים את המילים "עוגת" "בננות" גוגל יבין שתוכן הפוסט עוסק בעוגת בננות. זה אומר שכשמישהו יחפש את הביטוי "עוגת בננות" – הפוסט שלנו יופיע לו בתוצאות החיפוש. לפחות באופן תיאורטי 🙂

טיפים-לבלוג

איך אני יודעת מה מילות המפתח הרלוונטיות ביותר לפוסט שלי?

אחרי שהבנו את העיקרון שלפיו עובדים מנועי החיפוש של גוגל ואיך מדורגים האתרים בתוצאות החיפוש, נתחיל ליישם את איתור מילות המפתח הרלוונטיות לפוסט שלנו ונשלב אותן בתוכן. כך נוכל "להקל" על החרקים הללו של גוגל ולהכווין אותם בצורה מאוד ברורה במה עוסק הפוסט שלנו.

באופן כללי יש לנו מטרה אחת מרכזית – להשתמש כמה שיותר וכמה שיותר מדויק במילת המפתח שבה עוסק הפוסט שלנו.

נניח וכתבת פוסט על מתכון לעוגת בננות. מה מילת המפתח שלך?

היא יכולה להיות "עוגת בננות" או "מתכון לעוגת בבנות". אבל מה אם עוגת הבננות שלך היא גם בחושה וגם קלה להכנה? למה שביטוי המפתח לא יהיה "עוגת בננות בחושה" או "מתכון לעוגת בננות קלה להכנה"?

כפי שאת רואה, ברוב המקרים אין מילת מפתח ברורה ומדויקת אחת לפוסט שלך ואת זו שתצטרכי לבחור ולהגדיר אותה.

לכל פוסט יש נושא כללי כלשהו – מתכון לעוגת בננות, עיצוב חדרי שינה, טיול בצרפת ועוד. סביר להניח שבאופן כללי את יודעת מה הנושא המרכזי של הפוסט שלך, ואת אפילו יכולה לחשוב על כמה ביטויי מפתח שיכולים להיות רלוונטיים אליו. כל מה שאת צריכה הוא למצוא את הביטוי המדויק ביותר.

(אגב, הפוסט שכתבתי על מתכון לעוגת בננות הוא הפוסט שהכי מגיעים אליו מחיפוש בגוגל והפוסט הכי נצפה בבלוג. למרות התחרות הגדולה שיש על הנושא הזה – בחרתי מילות מפתח מדויקות). 

3 שלבים למציאת מילות המפתח המדויקות ביותר עבור הפוסט שלך

טיפים-לבלוג

1. מילים תחרותיות

יש מושגים שאנחנו מחפשים הרבה הרבה יותר לעומת מושגים אחרים.

לדוגמה, לביטוי "מתכון לפסטה" יהיו מאות אלפי, אם לא מיליוני, תוצאות חיפוש. מה הסיכוי שהאתר הקטן שלנו שרק עתה הקמנו יופיע בראש החיפושים תחת הביטוי הזה? גם אם יש לנו את המתכון הכי מדהים לפסטה בעולם – הסיכוי קלוש.

לכן, אנחנו נרצה לבחור ביטוי מפתח פחות תחרותי כמו "מתכון לפסטה ברוטב עגבניות" או "מתכון לפסטה לילדים".

נכון, אולי רוב האנשים יחפשו "מתכון לפסטה" גם אם הם בפועל מחפשים מתכון לפסטה ברוטב עגבניות אבל הם לא יטרחו לרשום את כל זה בשורת החיפוש. ועדיין, כשמדובר בבלוג יחסית קטן וחדש עדיף להשתמש במילות מפתח מדויקות יותר כדי להגדיל את הסיכוי שנופיע בראש תוצאות החיפוש.

2. ביטויי זנב ארוך

באופן טבעי, ביטויי מפתח קצרים הם גם נפוצים יותר בחיפוש כמו למשל "בגד ים" "מתכון לפסטה" או "חופשה ברומא". התחרות על ביטויים אלו תהיה גדולה הרבה יותר ותוצאות החיפוש יראו אינסוף אתרים רלוונטיים.

אם ביטוי המפתח שלנו הוא ביטוי מאוד שגרתי ונפוץ, אנחנו נרצה להשתמש בביטוי מפתח ארוך יותר כמו למשל "בגד ים מומלץ ל2020" או "מתכון לפסטה ברוטב פסטו" או "חופשה ברומא בקיץ עם ילדים". השימוש בביטוי ארוך יחסית נקרא "ביטוי זנב ארוך" כי בנוסף לביטוי המרכזי אנחנו מוסיפים לו סוג של 'זנב' עם ביטויים נוספים שהם רלוונטיים ומחדדים את הנושא שלנו.

אציין כי לא כדאי להשתמש בביטויים יותר מידי נדירים כי הסיכוי שמישהו יחפש אותם הוא נמוך ואז גם אם נופיע בתוצאה הראשונה זה לא יעזור לנו כ"כ כי לא הרבה אנשים יגיעו לאתר שלנו. צריך למצוא את האיזון בין מילים תחרותיות ונפוצות לבין מילים פחות נפוצות ופחות תחרותיות.

זה אפשרי!

לדוגמה, כשכתבתי את המתכון לטוסט אגסים ידעתי שלא מדובר בביטוי נפוץ למדי ולכן מילת המפתח שהגדרתי היא "טוסט אגסים". ביטוי קצר, אך מאוד מדויק ולא נפוץ.

לסיכום, יש דילמה מסוימת בבחירת מילת המפתח. מצד אחד, נרצה מילה שנפח החיפוש שלה הוא כמה שיותר גדול – מילה או ביטוי נפוץ שמחפשים אותו הרבה ברשת. הרי ככה יגיעו כמה שיותר אנשים לבלוג שלנו. מצד שני, נרצה מילה או ביטוי שהתחרות עליהם היא לא מאוד גדולה כדי שהבלוג שלנו לא ייעלם בין מיליוני תוצאות החיפוש האפשריות.

3. ביצוע מחקר מילות מפתח

איך תדעי לקבוע איזו מילה מחפשים הרבה או על איזה ביטוי יש תחרות גדולה בתוצאות החיפוש? בשביל שזה לא יהיה ניחוש בלבד, יש מספר דרכים לדעת עד כמה ביטוי מסוים נפוץ ותחרותי, ואפילו כלים שמסייעים לך למצוא את מילת המפתח שהכי רלוונטית לפוסט שלך.

לתהליך שבו את מחפשת ומדייקת את ביטוי המפתח שרלוונטי לפוסט שלך קוראים "מחקר מילות מפתח".

כמובן שככל שתבצעי מחקר מילות מפתח מדויק יותר – הרי זה משובח. אבל בתור בלוגרית מתחילה את לא צריכה להשקיע בזה את רוב זמנך או להשתמש בכלים מורכבים ומסובכים כדי למצוא את מילת המפתח שלך.

אני משתמשת בשלושה כלים עיקריים: מנוע החיפוש של גוגל, google trends, והכלי לתכנון מילות המפתח של google ads.

בתור התחלה אני ממליצה לך להשתמש רק בחיפוש הרגיל של גוגל כדי לקבל מושג עד כמה הביטוי שאת רוצה הוא תחרותי או כללי. הכלים האחרים מסייעים לדייק את החיפוש אבל כרגע לא נגע בהם.

בואי נראה דוגמה!

מאחר ואני חולה על פסטה אני ממשיכה ברשותך עם הקו הזה 🍝😊

יש לנו פוסט שעוסק במתכון לפסטה ברוטב פסטו ואנחנו מחפשים את מילת המפתח שלנו. נערוך מחקר מילות מפתח קטן בחיפוש של גוגל. כמובן, הביטוי הראשון שעולה לנו לראש הוא – "מתכון לפסטה".

אבל האם זה בהכרח נכון? נבדוק. נרשום מתכון לפסטה בחיפוש של גוגל.

כאן את יכולה לראות את מספר תוצאות החיפוש עבור הביטוי – מתכון לפסטה (למעלה מ5 מיליון).

מחקר-מילות-מפתח

וכאן את יכולה לראות את מספר תוצאות החיפוש עבור הביטוי – מתכון לפסטה ברוטב פסטו (כ-54 אלף תוצאות).

מחקר-מילות-מפתח

אם הפוסט שלך מציג מתכון לפסטה ברוטב פסטו אין שום סיבה שביטוי המפתח שלך יהיה "מתכון לפסטה" וילך לאיבוד בין 5 מיליון התוצאות האפשריות. למה לא להגדיר את הביטוי כ"מתכון לפסטה ברוטב פסטו" וליהנות מסיכוי גדול הרבה יותר להגיע לתוצאות החיפוש הראשונות כשהתחרות היא רק בין 54,000 דפים?

רוצה לשמוע חדשות משמחות עוד יותר? התחרות שלך היא לא באמת בין 54,000 דפים אלא פחות.

כאשר את מחפשת ביטוי מסוים בגוגל הוא מעלה לך תוצאות חיפוש אפשריות שכוללות את הביטוי שחיפשת, אך לאו דווקא בסמוך זו לזו. כלומר, אם חיפשת "מתכון לפסטה" בין התוצאות יעלו לך גם אתרים שכתוב בהם "מחר אעלה לבלוג מתכון לקציצות. בינתיים הלכתי לאכול פסטה". זה אומר שהאתר הזה בכלל לא מציג מתכון לפסטה והוא לא רלוונטי.

כדי לדייק לגמרי את ביטוי המפתח שלנו נכניס אותו לתוך מירכאות "  " בשורת החיפוש.

מחקר-מילות-מפתח

עכשיו יש רק 21,000 תוצאות רלוונטיות! מספר תחרותי הרבה הרבה פחות.
נראה שמצאת את ביטוי המפתח המושלם עבורך – נפח החיפוש שלו מאוד מכובד (למעלה מ- 21,000 תוצאות חיפוש) והתחרות עליו קטנה הרבה יותר לעומת – מתכון לפסטה (למעלה מ- 5 מיליון אתרים רלוונטיים).

מחקר מילות מפתח - סיכום

כל הנושא של קידום האתר באופן אורגני (בשונה מקידום ממומן) נקרא SEO, ומשמעותו – אופטימיזציה למנועי החיפוש (Search Engine Optimization). הגדרת מילות המפתח היא חלק קטן בתוך העולם הענק הזה של SEO, אבל היא בהחלט חלק חשוב וקריטי. אני מציעה לך להתחיל להתמקד במחקר מילות מפתח בתור הבסיס לשאר פעולות ה- SEO שכדאי לעשות כדי לשפר את הנוכחות של האתר שלך ולדאוג שהוא יגיע לקהל היעד הרלוונטי.

אם את מרגישה שאת צריכה הדרכה אישית, מפורטת ומקיפה יותר בנושא של מילות מפתח ו SEO – תוכלי לקבוע איתי פגישה (פרונטלית או מרחוק) בה נעבור על הפעולות החשובות ביותר ב- SEO + תקבלי צ'קליסט לסדר פעולות נכון ומקיף שישפר פלאים את הנוכחות והדירוג של הבלוג שלך! 

את משתדלת להגדיר מילת מפתח לכל פוסט בבלוג שלך? ידעת בכלל שכך תוכלי לקדם את הבלוג שלך משמעותית? יש לך טיפים נוספים? כתבי לי בתגובות 😊

15 תגובות

השאירו תגובה

דילוג לתוכן